Понеділок, 06.05.2024, 11:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Мусіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 118
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка психолога

 

       ПСИХОЛОГ- ЦЕ НЕ ТОЙ, ХТО ЗНАЄ ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ,

А ТОЙ, ХТО ЗНАЄ, ЯК ЇХ ШУКАТИ

 

 

 

Навіщо дітям потрібні шкільні психологи?

Майже у кожній школі є психолог. Але деякі учні про це навіть і не знають. А більшість тих, хто знають, все одно до них не ходять, навіть якщо і мають певні проблеми. То навіщо ж тоді все-таки потрібні шкільні психологи?

У деяких школах ставлення дітей до психологів дуже дивне. Особливо це стосується молодших класів. Так, якщо однокласник відвідує психолога, то його починають вважати ненормальним, божевільним, дражнити психом. Це тому, що діти мало обізнані у тому, чим займаються психологи, тому і видумують різноманітні міфи.

 У чому полягає робота шкільного психолога та які її особливості?

 Шкільні психологи відносяться до групи психологів-педіатрів. Але, на відміну від самих педіатрів, вони не займаються лікуванням дітей. Вони існують в основному для того, щоб вислухати проблему, дати пораду. Чи помічали ви, що коли комусь викажеш свої тривоги, то одразу й легше стає на душі. Для деяких роль “жилетки”, у яку можна виплакатись, виконують друзі чи батьки. Але ж бувають такі ситуації, що соромно або незручно розповісти мамі, а подруга потрібної поради не дасть, адже сама не має життєвого досвіду. В таких випадках допомагає психолог. Він у жодному разі не має права розголошувати інформацію, яку розповів учень. Лише у крайньому випадку може поговорити з батьками.

Також шкільні психологи багато проводять різних досліджень. Крім цього, в деяких школах вони ведуть факультативи з психології та виступають кураторами курсових робіт та МАН. Досить багато дітей у наших школах цікавить дослідження тем з психології, адже вони пишуть у своїх роботах саме про ті проблеми, які цікавлять власне їх самих. Це дозволяє їм краще розібратися у своїх проблемах та знайти шляхи їх вирішення.

Чи часто зараз учні звертаються за психологічною допомогою?

Виявляється в різних школах по-своєму. У нашій школі, наприклад, учні часто користуються психологічною допомогою. Знають, хто такий психолог і яким незамінним він може стати у вирішенні їхніх особистих проблем. Майже кожного дня  учні приходять поділитись своїми тривогами, — це вважається нормальним.

Які проблеми зараз найбільше турбують дітей та підлітків?

В основному це ситуації пов’язані з проблемами у сім’ї та стосунками з однолітками. Конфлікти, непорозуміння — різне у житті буває. Але ті, хто звертався по допомогу, обов’язково знаходили вихід із складного становища. А часто навіть буває, що після візиту до психолога проблема вже не здається такою страшною, адже просто розповівши її, дитина починає краще розбиратись у ситуації та перестає переживати через, як виявлялося, дрібниці.

 Мета психологічної служби: психологічне супроводження індивідуального розвитку кожного учня в реалізації навчально-виховного процесу та охорони його психофізичного здоров'я.

Завдання:

  • співпраця з адміністрацією ЗЗСО, педагогічним та батьківським колективами, громадянськими організаціями, службами у справах молоді, дільничним інспектором з метою адекватного психолого-педагогічного супроводу підлітків;
  • профілактика дезадаптації учнів під час переходу з початкової до середньої школи;
  • профілактика дезадаптації новоприбулих учнів школи та учнів старшокласників при переході в старшу школу;
  • робота з обдарованими дітьми, дітьми з девіантною поведінкою («групи ризику»);
  • робота з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання;
  • психологічний супровід розвитку підлітків;
  • допомога в професійному самовизначенні підлітків;
  • робота із запобігання насилля, конфліктів в учнівських колективах, подолання агресивності мотивів поведінки;
  • педагогічний супровід педагогічних інновацій;
  • психологічне забезпечення та оптимізація процесу навчання;
  • підвищення психологічної культури учасників навчально-виховного процесу.

Очікувані результати:

  • оптимізація діяльності психологічної служби школи, налагодження співпраці між учасниками навчально-виховного процесу;
  • побудова на діагностичній основі особистісного підходу до учасників навчально-виховного процесу;
  • психологічний супровід дітей особливих категорій (дітей з особливими потребами, дітей з багатодітних сімей, дітей з особливими психофізичного розвитку);
  • створення умов для розвитку здібностей та обдарувань учнів сім'ї, яких опинились в складних життєвих обставинах. 

Проблема, над якою працює психолог: «Створення максимально сприятливих умов для розвитку особистості кожної дитини, її життєтворчих компетенцій у відповідності зі своїми природними здібностями та можливостями».

ПЛАН РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА МУСІЇВСЬКОГО НВК Хрипко В.О. НА 2020-2021 Н.Р.: /plan_psikhol_20-21_r..docx

ПЛАН РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА МУСІЇВСЬКОГО НВК Хрипко В.О. НА 2019-2020 Н.Р.: /plan_psikhol_19-20_r..docx

ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ У НАВЧАННІ

  • низький рівень розвитку діяльності;
  • не сформованість прийомів навчальної діяльності (самоконтролю, вміння діяти за правилами);
  • недостатній словниковий запас;
  • низький загальний рівень  розвитку інтелекту;
  • низький рівень  розвитку  образного мислення;
  • слабкий розвиток логічного запам’ятовування;
  • слабка концентрація уваги.
    Умій володіти собою /umij_voloditi_soboju-dlja_ditej.docx
    Орієнтири для вибору професії /orientiri_dlja_viboru_profesiji.docx

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ЩОДО ПОДОЛАННЯ ПРОБЛЕМ У НАВЧАННІ

  • Звернути увагу на розвиток таких розумових операцій: узагальнення, виявлення суттєвих ознак предметів і явищ, встановлення відношень між поняттями.
  • Використовування спеціальних розвивальних вправ   для  корекції довільної уваги.
  • Для збагачення словникового запасу рекомендується робити наголос на читанні, давати пояснення незнайомим словам, багаторазово  повторювати.
  • Використовувати популярну розвивальну літературу, різні ігри, та вправи, брати участь разом з дітьми у різних  святах.

Від чого залежить успіх виховання в сім’ї:

1. Сприятливий мікроклімат у родині.

2. Спільна діяльність членів сім’ї, що

3. Справедливий розподіл обов’язків, взаємодопомога та взаємопідтримка.

4. Спільний життєвий світогляд.

5. Оптимістичні настрої родини.

6. Особистий приклад батьків – головний метод родинного виховання (наслідування досвіду).

7. Шанування членів родини, повага до старших.

8. Бережливе ставлення до природи.

9. Активна участь дітей у сімейному житті.

10. Відсутність насилля в родині.

11. Збереження родинних традицій і звичаїв.

12. Відбір телепередач, інтернет-сайтів.

5 шляхів до серця дитини. Поради батькам:

Іноді діти розмовляють мовою, яку нам, дорослим, важко зрозуміти. Це може бути їм лише зрозумілий сленг, але i нас - дорослих - також не завжди розуміють діти, тому що, розмовляючи з ними, ми не завжди можемо висловити свої думки. Але ще гipше, коли ми не завжди можемо виразити дитині свої почуття i любов на зрозумілій їй мові. 

Поради вчителям: Техніки позитивного звертання до учнів  /tekhniki_pozitivnogo_zvertannja_do_uchniv.docx

Поради вчителям щодо особистісно-орієнтованого підходу до учнів /poradi_uchiteljam_shhodo_osobistisno_zorientovanog.docx

Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наш фейсбук
Архів записів