Світ розвивається, а в ньому зазнає змін і наше національне життя. З огляду на сьогодення країни проблема розвитку української культури, зростання її ролі в державотворчих процесах, формування єдиного духовного простору, утвердження гуманістичних цінностей, національної самосвідомості, громадянськості та патріотизму набуває усе більшої актуальності. Життя і становлення нації значною мірою залежить від патріотизму її народу, що формується з раннього дитинства шляхом засвоєння національних цінностей.
Національно-патріотичне виховання учня − це процес вироблення в особистості чіткого уявлення про закономірності розвитку патріотичних ідей, розуміння ролі історичних знань про свою країну, про свій народ, його традиції та звичаї, вироблення стійких патріотичних переконань та уміння відстоювати їх в умовах реальної дійсності.
Одночасно не менш важливе значення має вироблення духовно-моральних та вольових рис: патріотизму, відповідальності, національної свідомості, наполегливості, сумлінного ставлення до навчання, дисциплінованості, чесності, людської гідності, скромності, взаємної поваги й терпимості. Правильно організоване національно-патріотичне виховання формує повноцінну особистість. І в цьому допомагає гра «Сокіл»(«Джура»).
«Сокіл» («Джура») – це не просто гра, це постійна навчально-виховна робота впродовж року, спільна робота учнів, педагогів, батьків, представників органів місцевого самоврядування та громадських організацій.
Основою організації гри в освітніх закладах є: учнівське самоврядування, засноване на традиціях козацького кола, вільного народного віче, добровільне об’єднання дітей та молоді для виконання завдань гри у рій (клас, гурток тощо), сотню (паралель класів), курінь (заклад освіти).
Учасники Гри
• “молоді козаки” - 15-17 років;
• “джури” - 11-14 років;
• “козачата” - 6-10 років.
Книга звитяг "Побратими":/kniga_zvitjag_pobratimi-2.docx