Понеділок, 06.05.2024, 08:48
Вітаю Вас Гість | RSS

Мусіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 118
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична робота

Методична роботаце систематична колективна й індивідуальна діяльність педагогічних кадрів, спрямована на підвищення їхнього науково-теоретичного, загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки і професійної майстерності.

РОБОТА

НАД ЄДИНОЮ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЮ ТЕМОЮ

Мусіївського ЗЗСО І-ІІІ ст.

«Розвиток ключових компетентностей учнів, підвищення рівня їх соціалізації та адаптації до життя в громадянському суспільстві шляхом удосконалення навчально-виховного процесу на інноваційній основі»

Мета: Удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, підвищення науково-теоретичного й загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки та професійної майстерності, розвиток їх творчої ініціативи, формування в них готовності до самовдосконалення, самоосвіти, саморозвитку.

Головне завдання методичної роботи: створення умов для постійного творчого та фахового зростання кожного педагога, забезпечення професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві.

Пріоритети: оновлення ролі вчителя як висококваліфікованого фахівця, який володіє значним арсеналом інноваційних технологій організації навчально-виховного процесу.

Загальні напрями в організації методичної роботи

1. Підвищення педагогічної майстерності педагогічних працівників через оптимальну структуру науково-методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного педагога, розвитку їх творчої ініціативи.

2. Упровадження в навчально-виховний процес досягнень перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проектів, новітніх технологій та забезпечення їх практичної реалізації.

3. Забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованість процесу навчання на розвиток особистості учня та виховання. Встановлення пріоритету уроку як засобу соціалізації учнів.

4. Створення методичного супроводу роботи молодих та малодосвідчених  вчителів, вихователів щодо успішної адаптації до роботи в закладі та підвищення рівня професійної компетентності.

5. Активізація видавничої діяльності педагогічних працівників та участь в інноваційній та дослідно-експериментальній роботі.

6. Підвищення ІКТ-компетентності педагогів із метою ефективної інформатизації освітнього процесу.

7. Удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності в процесі навчання з урахуванням сучасних досягнень педагогіки.

8. Здійснення психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу.

Структура внутрішньошкільної методичної роботи

Технологічний підхід до методичної роботи, який включає в себе систему заходів, спрямованих на визначення чітких процесуальних характеристик (що, як і в якій послідовності, у якому обсязі слід робити), сприятиме вирішенню проблем якості шкільної освіти, які знаходяться в епіцентрі уваги методичної роботи:

  • кадрове та науково – методичне забезпечення навчально – виховного процесу;
  • створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогів;
  • проведення системних методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів;
  • вивчення та впровадження в практику ефективних методик та нових освітніх технологій навчання та виховання.

 

ОСНОВНІ ЕТАПИ РОБОТИ

 над єдиною науково-методичною темою навчального закладу

 «Розвиток ключових компетентностей учнів, підвищення рівня їх соціалізації та адаптації до життя в громадянському суспільстві шляхом удосконалення навчально-виховного процесу на інноваційній основі»

 

І. Діагностично-теоретичний етап

(2017/2018 навчальний рік)

Мета:

  • формувати особисту потребу та психологічну готовність педагогів до підвищення професійної компетентності та роботи над єдиною науково-методичною темою навчального закладу;
  • діагностика творчого потенціалу вчителя, вихователя для створення атмосфери міжособистісної взаємодії суб’єктів навчально-виховного процесу;
  • дослідження рівня професійної майстерності; потреб та інтересів педагогічного колективу.

Основні завдання:

  • психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально-технічне забезпечення умов переходу до реалізації нової науково-методичної теми;
  • опанування навичок впровадження нових педагогічних технологій освітньої діяльності;
  • моніторинг аналізу роботи, вивчення рівня навичок досягнень вихованців, учнів, їх вихованості, розвитку.

Прогнозовані результати:

  • визначення теми, її актуальності;
  • обговорення форм роботи над поставленими питаннями;
  • сприйняття кожним членом педагогічного колективу необхідності роботи в цьому напрямку.

Шляхи реалізації:

  • дослідження реального рівня професійної майстерності, потреб та інтересів як усього колективу, так і кожного педагога;
  • вивчення рівня навчальних досягнень учнів, їхньої вихованості, розвитку;
  • анкетування, діагностування педагогічних працівників з метою виявлення рівня їхньої професійної кваліфікації, наявності утруднень, готовності до роботи над науково – методичною проблемою;
  • відбір ефективних методик із розвитку емоційного інтелекту учнів, вихованців, комунікативних здібностей;
  • використання інтерактивних технологій навчання та виховання учнів та вихованців;
  • ознайомлення педагогічного колективу з досягненнями психолого – педагогічної науки, новими педагогічними технологіями;
  • аналіз можливостей навчального закладу (готовність педагогічних кадрів, наявність програм інноваційних курсів, факультативів, матеріально – технічної проблеми);
  • вивчення особистості учня, вихованця, їх схильностей, зацікавлень, здібностей, вихованості, розвитку;
  • виявлення творчого та професійного потенціалу педагогічних кадрів, їх здатність максимально задовольнити потреби учня та вихованця;
  • створення банку діагностичних методик вивчення індивідуальних особливостей вихованців, їхніх пізнавальних можливостей і здібностей, запитів учнів у сфері їхніх зацікавлкень.

ІІ. Практично-діяльнісний етап

(2018/2019 навчальний рік)

Мета:

  • сприяння переорієнтації педагогічної свідомості в поглядах на ключові питання проблеми, що реалізують;
  • розроблення тактики та стратегії реалізації проблеми;
  • вивчення науково-теоретичних засад, формування професійної компетенції вчителя, її сутності, структури, змісту;
  • теоретично дослідити проблему шляхом проведення засідань педрад, семінарів, методичних об'єднань, індивідуальних консультацій, самоосвіти.

Основні завдання:

  • мотивація, стимулювання, науково-методична підготовка та прогнозування процесу реалізації проблеми навчального закладу;
  • створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти та підвищення професійної майстерності кожного педагога;
  • реалізація в практичній діяльності закладу концептуальних основ та принципів розвитку системи освіти.

Прогнозовані результати:

  • здійснення аналізу досягнутих раніше результатів з проблеми;
  • аналіз банку педагогічних технологій, використаних і можливих для застосування в процесі реалізації проблеми;
  • визначення рівня роботи з реалізації проблеми (дієва самоосвітня робота);
  • спрямування роботи всіх методичних структур над єдиною науково-методичною темою;
  • накопичення теоретичного матеріалу з теми.

Шляхи реалізації:

  • спрямування всіх напрямів методичної роботи на розвиток творчого потенціалу педагогів у контексті реалізації проблемної теми;
  • організація, проведення та забезпечення участі в конкурсах різних рівнів, виставках, науково-практичних конференціях для учнів та вчителів, які беруть участь у роботі над проблемою;
  • створення банку інформації щодо впровадження проблемної теми у навчально – виховний процес;
  • організація дієвої самостійної роботи педагогів із визначеної проблеми;
  • підготовка й публікація публіцистичних і науково-методичних статей щодо роз’яснення основних завдань, ідей роботи над проблемою;
  • діагностика стану й ефективності навчально-виховного процесу в закладі;
  • обговорення досвіду роботи педагогів, спрямування їх роботи на вирішення ключових завдань проблеми;
  • організація психолого-педагогічного семінару з проблемної теми «Дослідження психолого-педагогічного клімату в колективі»;
  • проведення інструктивно-методичних нарад, лекцій для вчителів, дискусій,диспутів із визначеної проблеми;
  • удосконалення, належне спрямування всіх форм методичної роботи, активізація діяльності шкільних методичних об’єднань;
  • забезпечення ефективної роботи творчих груп, школи перспективного педагогічного досвіду;
  • розробка творчими групами основних положень, рекомендацій, методів, заходів, технологій, найбільш ефективних у роботі закладу, кожного педагога;
  • узагальнення й упровадження в практику роботи педагогічних працівників перспективного педагогічного досвіду з даної проблеми;
  • творчі звіти педагогів за результатами проблеми, проведення моніторингу навчальних досягнень учнів, виявлення рівня їхньої вихованості, розвитку:
  • проведення підсумкових контрольних робіт, тестування, контрольних зрізів для вивчення впливу запропонованих технологій на рівень навчальних досягнень учнів;
  • аналіз діагностування рівня вихованості, розвитку вихованців, учнів;
  • створення ініціативної групи щодо реалізації програми «Обдарованість»;
  • удосконалення методики аналізу відвіданих уроків головами ШМО;
  • залучення батьків до спілкування через ІКТ – технології (сайт школи, блоги вчителів);
  • інформатизація бібліотечної діяльності.

ІІІ.Апробаційно-впроваджувальний етап

(2019/2020, 2020/2021 навчальні роки)

(набуття власного досвіду)

Мета:

  • визначення ступеня аксіологічного мислення членів педагогічного колективу;
  • визначення ступеня готовності педагогів до роботи над проблемою;
  • вивчення досвіду роботи педагогів і виявлення труднощів з подальшою їх корекцією;
  • апробація моделі формування педагогічного працівника  як висококомпетентного фахівця.

Основні завдання:

  • спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу;
  • корекція діяльності педагогів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою;
  • апробація системи діяльності закладу та педагогічних працівників у процесі реалізації науково-методичної теми.

Прогнозовані результати:

  • розробка планів роботи методичної ради щодо відбирання матеріалу для вирішення поставленого питання;
  • вироблення рекомендацій щодо використання прийомів зміцнення в дітей переконання про цінність освіти;
  • подолання в роботі педагогів утруднень, що виникають у процесі реалізації науково – методичної проблеми навчального закладу;
  • підвищення професійної компетентності педагогічних працівників у ході реалізації проблеми.

Шляхи реалізації:

  • Створення умов для вирішення поставлених завдань:

- оформлення довідково-інформаційного методичного куточка з визначеної науково-методичної проблеми;

- удосконалення системи роботи педагогів у контексті науково – методичної проблеми;

- вивчення досвіду роботи педагогів, які працюють над аналогічними проблемами;

- проведення інструктивно-методичних нарад, лекцій, дискусій для вчителів, які реалізують окремі аспекти проблеми;

- удосконалення належного спрямування всіх форм внутрішкільної методичної роботи, активізація роботи шкільних методичних об’єднань;

- організація наставництва, консультацій для молодих педагогів;

- організація дієвої самоосвітньої роботи педагогів із визначеної науково-методичної проблеми;

- аналіз напрацьованого практичного досвіду;

- система моніторингових досліджень рівня інноваційної культури педагогів-дослідників, навчальних досягнень учнів, тестування дітей і батьків;

  • створення умов і забезпечення ефективної роботи шкільних професійних об’єднань, школи передового перспективного досвіду;
  • організація взаємовідвідування уроків, вивчення й виконання педпрацівником запропонованих методичних рекомендацій;
  • створення банку інформації щодо впровадження проблеми в навчально виховний процес закладу;
  • творчі звіти кращих педагогів за результатами роботи над науково-методичною проблемою.

ІV. Узагальнюючий, підсумковий етап

(2021/2022 навчальний рік)

Мета:

- досягнення оптимального рівня професійної кваліфікації педагогів;

- забезпечення високого рівня освіченості та вихованості вихованців, учнів;

- здійснення моніторингу динаміки змін роботи професійної компетентності педагогів навчального закладу;

- підбиття підсумків роботи над проблемою;

- оцінка рівня самореалізації педагогів;

- оприлюднення загальних підсумків упровадження проблемного питання, підготовка матеріалів з цього питання.

Основні завдання:

- оброблення даних моніторингових досліджень, отриманих у результаті роботи над науково- методичною проблемою закладу на заключному її етапі;

- зосередження зусиль методичних структур з метою створення у випускників наукової та практичної бази для успішного продовження навчання;

- узагальнення найбільш вдалого досвіду роботи педагогів, моральне та матеріальне стимулювання педпрацівників, які одержали високі результати в ході реалізації проблеми, висвітлення результатів досвіду в засобах масової інформації.

Прогнозовані результати:

- вироблення рекомендацій щодо особливостей реалізації науково-методичної проблеми;

- визначення напрямів роботи й перспектив подальшої діяльності;

- здатність продукувати власний ефективний педагогічний досвід;

- висока мотивація до неперервної освіти.

Шляхи реалізації:

- узагальнення та аналіз роботи над проблемною темою, вироблення практичних рекомендацій;

- проведення творчих звітів шкільних методичних об’єднань, творчих груп за наслідками роботи над науково-методичною проблемою;

- оформлення результатів дослідження у вигляді методичних рекомендацій;

- проведення підсумкової методичної конференції та педагогічної виставки за підсумками роботи над науково-методичною проблемою НВК;

- підбиття підсумків роботи, формування нових традицій навчального закладу.

Управлінська діяльність:

1. Визначення орієнтирів подальшої науково - методичної роботи з реалізації Концепції розвитку навчального закладу.

2. Удосконалення організації структури управління в умовах реалізації проблеми НВК, розробка нових форм і методів управління навчальним закладом.

3. Стимулювання, розвиток і підтримка творчої активності, інноваційної діяльності педагогічних працівників.

4. Підсумки роботи над проблемною темою на рівні практичного втілення.

5. Підсумкове засідання методичної ради «Досвід і проблеми реалізації науково-методичної теми закладу».

6. Узагальнення позитивного досвіду педагогічного колективу.

Методична робота з педагогічними кадрами:

1. Проведення моніторингу результативності реалізації науково-методичної проблеми навчального закладу.

2. Упровадження інноваційних технологій в освітній простір НВК.

3. Узагальнення досвіду роботи вчителів  з питань реалізації науково – методичної проблеми.

4. Проведення конференції за підсумками науково-методичної роботи з реалізації проблеми.

5. Творчі звіти членів методичних об'єднань щодо реалізації єдиної науково-методичної проблеми.

6. Вивчення й узагальнення позитивного досвіду роботи над проблемою.

7. Визначення шляхів подальшої роботи педагогічного колективу.

8. Ефективне функціонування шкільного інформаційно-освітнього середовища.

9. Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів.

План роботи зі здібними та обдарованими учнями Мусіївського НВК на 2015 – 2016 н.р.: http://schoolnvk.ucoz.ua/robota_z_obdarovanimi.docx

План спільних заходів з ДНЗ на 2015-2016 н.р.: http://schoolnvk.ucoz.ua/plan_spilnikh_zakhodiv_z_dnz.docx

Паспорт методичного кабінету Мусіївського НВК http://schoolnvk.ucoz.ua/pasport_metodichnogo_kabinetu.docx

 
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наш фейсбук
Архів записів