Понеділок, 06.05.2024, 05:20
Вітаю Вас Гість | RSS

Мусіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 118
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Гордість школи

Обдарованість – явище багатогранне і складне. Описати всі можливі шляхи його виявлення і розвитку нелегко. Розповсюджена думка, що творчі здібності властиві будь-якій дитині, треба лише зуміти розкрити їх і розвинути. Це, безумовно, так. Таланти існують від великих і яскравих до скромних і малопомітних. І суть роботи педагогічних працівників щодо створення системи роботи з обдарованими дітьми полягає в тому, що в конкретних умовах масової школи за допомогою конкретних матеріалів: програм, ознак пізнавальної діяльності учнів, прийомів, методик навчання, виявляються елементи інтелектуальної, академічної і творчої  обдарованості в шкільному навчальному процесі, в повсякденній педагогічній діяльності.

ТО ЩО Ж ТАКЕ "ОБДАРОВАНІСТЬ"?

(Калейдоскоп тлумачень)

Обдарований - який має великі природні здібності; здібний, талановитий. Здібність - природний нахил до чого-небудь; обдарування; талант. 

(Великий тлумачний словник сучасної української мови, 2002 р.) 

* * *

Обдарованість - комплекс задатків і здібностей, які за сприятливих умов дозволяють потенційно досягти значних успіхів у певному виді діяльності (чи діяльностей) порівняно з іншими людьми. 

(Л.Липова) 

* * *

Обдарованість - якісно своєрідне сполучення здібностей, від якого залежить імовірність більшого чи меншого успіху під час виконання тієї чи іншої діяльності. 

(Б.Тєплов) 

* * *

Обдарованість - специфічне поєднання здібностей високого рівня, а також інтересів, потреб, що дозволяє виконувати певну діяльність на якісно високому рівні, відмінному від умовного "середнього рівня". 

(Б.Чижевський) 

* * *

Обдарованість - поєднання трьох компонентів: мотивації, орієнтованої на виконання завдання; видатних розумових здібностей і креативності. 

(Дж.Рензуллі) 

* * *

 

Обдарованість - це працелюбство. 

(Н.Лейтес) 

Критерії обдарованості

Обдарованими можна вважати дітей, якщо вони: 

1. Часто "перескакують" через послідовні етапи свого розвитку. 

2. У них чудова пам'ять, яка базується на ранньому мовленні. 

3. Рано починають класифікувати і диференціювати інформацію, що надходить до них. 

4. Із задоволенням захоплюються колекціонуванням, при цьому їхня мета - не приведення колекції в ідеальний і досить постійний порядок, а реорганізація, систематизація її на нових підставах.

5. Мають великий словниковий запас. Із задоволенням читають словники та енциклопедії, придумують нові слова і поняття. 

6. Можуть займатися кількома справами відразу, наприклад, стежити за двома чи більше подіями, що відбуваються навколо них. 

7. Дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ і не терплять ніяких обмежень своїх досліджень. 

8. У ранньому віці здатні простежувати причинно-наслідкові зв'язки, робити правильні висновки. 

9. Можуть тривалий час концентрувати свою увагу на одній справі, вони буквально "занурюються" в своє заняття, якщо воно їм цікаве. 

10. Мають сильно розвинуте почуття гумору. 

11. Постійно намагаються вирішувати проблеми, які їм поки що не під силу. 

12. Відзначаються різноманітністю інтересів, що породжує схильність починати кілька справ одночасно. 

13. Часто роздратовують ровесників звичкою поправляти інших і вважають себе такими, що завжди мають рацію. 

14. Їм бракує емоційного балансу, вони часто нетерплячі та поривчасті.

ПОРАДНИК ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРАЦІВНИКУ

Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей

1. Підхоплюй думки учнів і оцінюй їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо.

2. Підкреслюй інтерес дітей до нового.

3. Заохочуй оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання.

4. Вчи дітей систематичній самооцінці кожної думки. Ніколи не відкидай її.

5. Виробляй у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок.

6. Не вимагай запам'ятовування схем, таблиць, формул, стороннього рішення, де є багатоваріативні способи.

7. Культивуй творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає з визнанням, приймає їх, використовує.

8. Вчи дітей цінувати свої та чужі думки. Цінно фіксувати їх в блокноті.

9. Іноді ровесники відносяться до здібних дітей агресивно, це необхідно попередити. Найкращим засобом є пояснення здібному, що це характерно, і розвивати у нього терпимість і впевненість.

10. Пропонуй цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї.

11. Розсіюй страх у талановитих дітей.

12. Стимулюй і підтримуй ініціативу учнів, самостійність. Підкидай проекти, які можуть захопити.

13. Створюй проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.

 

Наказ про організацію роботи зі здібними та обдарованими дітьми навчально-виховного комплексу у 2015-2016 навчальному році: http://schoolnvk.ucoz.ua/nakaz_pro_robotu_z_obdarovanimi.docx

Банк здібних та обдарованих учнів Мусіївського НВК: http://schoolnvk.ucoz.ua/bank_2015-2016.docx

Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наш фейсбук
Архів записів