Понеділок, 06.05.2024, 06:48
Вітаю Вас Гість | RSS

Мусіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 118
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методичні об'єднання

ПОЛОЖЕННЯ 

про шкільні предметні методичні комісії  (об'єднання) педагогічних працівників

1. Загальні положення

1.1 Методична комісія (об'єд­нання) вчителів-предметників школи (МО) — це структурний підрозділ науково-методичної служби школи.

1.2 МО створюється за наяв­ності не менше трьох учителів, які викладають один навчальний предмет. Можливе створення цик­лових предметних МО гумані­тарного, суспільно-гуманітарного, фізико-математичного, природни­чо-наукового, технологічного, ху­дожньо-естетичного, фізкультур­но-оздоровчого профілів.

1.3 Керівництво роботою МО здійснює голова, який призна­чається наказом по школі, а за його відсутності — секретар МО.

1.4 МО веде необхідну ділову документацію. Наприкінці навчального року матеріали роботи шкільного методичного об'єднан­ня узагальнюються у вигляді звітів.

1.5. Засідання МО проводяться 4-5 разів упродовж навчального року:

•   Організаційне засідання, ви­вчення нормативної бази. (Ве­ресень)

Методична тема, вивчення ме­тодичних рекомендацій усіх рівнів. (Жовтень)

  • Методична тема, аналіз участі в І і II етапах олімпіад, звіти про курсову перепідготовку, за календарний рік. (Грудень)
  • Творчі звіти вчителів, які ате­стуються. (Лютий)

1.6.  Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора з НМР, який контролює окремий предмет або цикл предметів.

1.7 Уся діяльність МО здійсню­ється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспек­тиву згідно з програмою розвитку школи та цим Положенням і пе­редбачає багатопланову та різно­манітну за змістом і формами ро­боту з метою забезпечення безпе­рервного зростання професійного рівня вчителів і реалізації науко­во-методичної проблеми школи.

1.8 Зміст роботи МО має пе­реважно інформаційно-консуль­тативне, психолого-педагогічне, методичне, фахове спрямування.

1.9.  У своїй роботі методичні комісії (об'єднання) підзвітні методичній і педагогічній раді школи.

2.  Діяльність  методичного об'єднання спрямовується на виконання таких завдань:

2.1 Вдосконалення науково-тео­ретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів мето­дичного об'єднання з метою на­дання якісної базової і повної за­гальної середньої освіти.

2.2 Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, пси­хологічного забезпечення вчителів.

2.3 Вивчення, впровадження пер­спективного педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.

2.4.  Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. Здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.

2.5 Забезпечення засвоєння і впро­вадження найбільш ефективних технологій, методик і технік нав­чання та виховання школярів.

2.6 Конкретне відбиття загально-дидактичних, загальнопедагогічних, психологічних положень сто­совно конкретного курсу, розділу, теми, уроку або виховного заходу.

3.  Зміст та основні напрями діяльності МО

3.1 Проведення проблемного ана­лізу результатів освітнього процесу.

3.2 Подання пропозицій щодо зміни змісту та структури обов'яз­кових навчальних курсів, їхнього навчально-методичного забезпе­чення, корегування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних курсів.

3.3.  Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять викладачі до навчальних програм і які забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.

3.4 Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації пе­дагогів.

3.5 Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення за­своєння учнями навчального ма­теріалу відповідно до державних освітніх стандартів.

3.6 Прийняття рішень про підго­товку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, ор­ганізація їхньої розробки та за­своєння.

3.7 Розробка методичних реко­мендації для учнів та їх батьків щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці та відпочинку.

3.8 Організація роботи диферен­ційованих методичних семінарів для різних груп учителів.

3.9 Діяльність методичної пред­метної комісії (об'єднання):

  • розробка та експертиза кон­цепції нових навчальних курсів (як обов'язкових, так і додат­кових), відповідних навчальних програм, освітніх техно­логій і методик;
  • інтеграція нових навчальних програм у цілісний навчальний план школи;
  • обговорення, рецензування, опанування різних матеріалів, підготовлених на МО;
  • аналіз ходу та результатів інно­ваційної діяльності;
  • прогнозування необхідного науково-методичного забезпе­чення навчальної роботи за профілем;
  • проведення проблемного ана­лізу результатів нововведень, які безпосередньо ініціює МО;
  • організація та корекція стра­тегічних документів школи в межах своєї компетенції;
  • керівництво дослідницькою роботою учнів;
  • подання пропозицій з поліп­шення науково-методичної ро­боти в школі, діяльності науко­во-методичної ради;
  • організація різних творчих кон­курсів, інтелектуальних мара­фонів;
  • організація роботи зі створен­ня та збагачення банків даних про перспективні нововведен­ня та інноваційні ідеї в межах своєї компетенції та за своїм профілем;
  • встановлення і розвиток твор­чих зв'язків і контактів з ана­логічними підрозділами інших шкіл, ВНЗ і науково-дослідни­цьких інститутів, дослідника­ми в інтересах вдосконалення своєї роботи;
  • розробка методичного інстру­ментарію для встановлення ефективності нововведень, що проводяться, результатів досліджень.

3.10. Методична предметна ко­місія (об'єднання) має право:

  • подавати пропозиції щодо по­ліпшення навчального проце­су в школі;
  • звертатись за консультаціями з проблем навчання та на­вчальної діяльності учнів до за­ступників директора школи з НМР, НВР;
  • ставити питання про заохочен­ня своїх членів за успіхи в ро­боті, активну участь в інно­ваційній діяльності;
  • готувати свої пропозиції під час проведення атестації вчителів;
  • ставити питання про публіка­цію матеріалів про кращий досвід, накопичений у рамках методичного об'єднання;
  • рекомендувати своїм учасни­кам різні форми підвищення кваліфікації за межами школи.

Положення про керівника шкільної методичної предметної комісії (об’єднання)

 

  1. Керівники шкільних методич­них предметних об'єд­нань (комісій), далі МО, обираються з числа найбільш досвідчених, ав­торитетних, творчо працюючих учителів членами предметної комісії і затверджуються наказом директора школи.
  2. Керівник шкільного методич­ного об'єднання:
  • чітко і конкретно визначає зміст роботи МО відповідно до цілей і завдань методичної роботи закладу, визначених програмою його розвитку, науково-методич­ною проблемою, нормативною базою викладання предметів, ме­тодичними рекомендаціями всіх рівнів;
  • визначає пріоритетні напрями роботи, завдання МО, функ­ціональні обов'язки його членів; організовує практичну реалізацію змісту, напрямів і завдань МО;
  • складає план роботи шкільно­го методичного об'єднання на навчальний рік на аналітико-діагностичній основі;
  • активізує і систематизує робо­ту МО, організовує науко­во-дослідницьку, експеримен­тальну, інноваційну роботу вчи­телів;
  • відповідає за ведення належ­ної ділової документації МО;
  • готує і проводить загальні засі­дання МО (4-5 разів на рік);
  • проводить щомісяця інфор­маційно-оперативні наради з чле­нами МО, присвячені різним аспектам його діяльності;
  • організовує взаємовідвідування уроків учителів, відвідує уроки;
  • організовує методичні вистав­ки, видавничу діяльність членів МО, представлення кращих їх наробок до конкурсів різного рівня, участь учителів школи в міському конкурсі  «Ярмарці фахових сподівань» та ін..;
  •   забезпечує готовність шкіль­них команд до участі в олімпіа­дах, конкурсах, учнівських кон­ференціях різних рівнів; прове­дення І етапу Всеукраїнської предметної олімпіади, постійну роботу «Школи олімпійського ре­зерву», предметної секції «Шкільного наукового товарист­ва», клубу «Шлях до МАН» тощо;
  •   збирає, аналізує і надає за­ступнику директора інформацію про результати проведених моніторингових контрольних робіт;
  •   керує організацією проведен­ня предметної декади (тижня), тижня методичної майстерності;.
  •   бере участь у вивченні стану викладання предмета, перевірках виконання навчальних програм, ведення учнівських зошитів, підготовці і проведенні педа­гогічних рад, нарад при директо­рові, педагогічних консиліумах;
  •   контролює проведення позакласної роботи з предмета (фа­культативи, спецкурси, гуртки);
  • проводить діагностику вчи­телів, здійснює її аналіз з метою корекції роботи МО;
  • за результатами роботи за рік подає аналітичний звіт заступни­ку директора закладу з НВР та визначає мету, завдання і зміст ді­яльності МО на наступний рік;
  •   керівник МО — член мето­дичної ради школи;
  •   щорічно проходить атестацію з метою визначення розмірів оп­лати за керівництво МО.

 

Перелік документації шкільного методичного об'єднання

  1. Наказ про створення предмет­ного методичного  об'єднан­ня або витяг з протоколу рішен­ня педради.
  2. Наказ про призначення керів­ника МО.
  3. Положення про методичне об'єднання, затверджене мето­дичною радою школи.
  4. Атестаційний лист керівника МО.
  5. Атестаційні листи навчальних кабінетів, за завідування якими здійснюється оплата.
  6. План роботи МО на на­вчальний рік.
  7. План-сітка роботи МО (алгоритм роботи МО)
  8. Банк даних про вчителів: кіль­кісний і якісний склад МО (вік, освіта, спеціальність за ди­пломом, посада, педагогічний стаж роботи, рік атестації, вста­новлена кваліфікаційна кате­горія, педагогічне звання, дата проходження останньої курсової підготовки, нагороди, домашня адреса, телефон, методична проб­лема, над якою працює вчитель, фахова проблема).
  9. План  проведення методич­них заходів у МО на рік.
  10. Перспективний план атестації вчителів.
  11. Перспективний план курсової підготовки вчителів на поточний навчальний рік, звіту про курсову підготовку.
  12. Графік проведення контроль­них робіт і тематичного оціню­вання учнів.
  13. Графік моніторингових контрольних робіт.
  14. Перспективний план вивчен­ня стану викладання предметів на 5років.
  15. План проведення відкритих уроків і позакласних заходів вчи­телями (згідно річного плану закладу та плану МО)
  16. Адреси перспективного педа­гогічного досвіду.
  17. Зведена діагностична карта вчителів (відомості про профе­сійні потреби і здобутки).
  18. План проведення і матеріали предметного тижня.
  19. Примірники навчальних про­грам, їх навчально-методичне за­безпечення.
  20. Програми факультативних курсів, спецкурсів, курсів за ви­бором учнів.
  21. План роботи з молодими і но­вими вчителями.
  22. Матеріали внутрішньошкільного аналітичного контролю: ін­формаційні, аналітичні довідки, результати моніторингових дослі­джень рівня навченості учнів з предметів, діаграми результа­тивності участі учнів в предмет­них олімпіадах, інтелектуальних конкурсах, змаганнях.
  23. Протоколи засідань МО.
  24. Нормативні документи щодо викладання предметів. Методичні рекомендації всіх рівнів. Експрес-бюлетні ММК.(окрема папка МО)
  25. Картотека перспективного пе­дагогічного досвіду членів МО.
  26. Друковані роботи членів МО.
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наш фейсбук
Архів записів