Система управління
Мусіївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Міловської селищної ради Луганської області
«Управління – це не що інше,
як налаштування інших людей
на працю.»
Л. Якокка
Сьогодні змінюється уявлення про учня, вчителя, навчальний процес, керівника закладу, тому директор разом зі своїми заступниками повинен використовувати в роботі сучасні тенденції освітнього менеджменту, такі як-от:
- відмова від авторитарного стилю управління й перехід до партнерства, демократії;
- делегування повноважень «зверху – вниз», тобто не робити того, що можуть зробити самостійно заступники, учителі, учні;
- організація роботи педагогічного колективу за принципом «ми всі робимо одну справу»;
- постійне самовдосконалення.
Управлінська діяльність чітко регламентована і передбачає такі заходи:
- спрямування всіх учасників процесу на забезпечення успіху й позитивних результатів;
- вивільнення часу керівників і педагогів для роботи, спрямованої на розвиток школи;
- запобігання адміністративному дублюванню;
- забезпечення наповнюваності управлінської діяльності конкретним змістом, визначення ролі і завдань кожного суб’єкта управлінської діяльності;
- залучення до управлінської діяльності всіх учасників навчально-виховного процесу. При цьому значну роль відіграють неформальні лідери як серед учителів, так і серед учнів.
Така структура управління адаптована до завдань школи й сприяє створенню умов для досягнення мети кожним суб’єктом.
Найголовніший обов’язок керівника – надихати людей на творчу працю. Тому першочергові завдання адміністрації це:
- створення педагогічного колективу, здатного ефективно навчати й виховувати учнів, усебічно сприяти їхньому розвитку, стимулювати зусилля щодо самовиховання;
- знайти «перлинку» в кожного педагога, а потім допомогти йому стати справжнім майстром;
- вдосконалення майстерності молодих і малодосвічених учителів, створюючи оптимальні умови для їх творчого росту;
- результативність методичної роботи в школі;
- стимулювання самоосвітньої роботи вчителів;
- вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду;
- створення природного клімату творчості, сприятливої атмосфери співдружності й співтворчості;
- спрямування педколективу на підвищення ефективності та якості уроку.
Основу цієї роботи складають визнані всіма цінності й пріоритети, які зумовлюють особливості функціонування школи :
- місія колективу;
- професіоналізм;
- моральні якості;
- плани, які конкретно окреслюють перспективи з усіх напрямків діяльності.
Усе це детально обговорюється на педагогічних радах, семінарах. У процесі роботи враховуються пропозиції, узгоджуються різноманітні підходи до розв’язання проблеми.
Успіх управління в значній мірі залежить від створення чіткої системи планування роботи школи.
Тижневі плани адміністрації охоплюють всі напрямки управлінської діяльності:
- відвідування і аналіз уроків, годин самопідготовки і режимних моментів у групах продовженого дня;
- групову й індивідуальну роботу з педагогічними кадрами, учнями, батьками;
- участь у роботі секцій, гуртків; аналіз їх ефективності;
- підготовку й проведення засідань педагогічної ради, оперативних методичних нарад, семінарів-практикумів;
- керівництво самоосвітньою роботою вчителів;
Функції управління складають основний зміст управлінської діяльності. Управлінський цикл включає в себе як традиційні функції керівника, такі як
- передбачення;
- контроль;
- планування;
- аналіз;
- програмування,
так і передбачає включення управлінських процедур, спрямованих на впровадження інновацій. Серед них найважливіші:
- мотивація (активізація);
- удосконалення.
Умовну модель планування можна подати як ланцюг: місія – мета – стратегічні цілі – тактичні цілі – комплекс заходів – прогнозовані результати.
Сутність організаційно-координаційної роботи полягає у визначенні місця й ролі кожного члена колективу в досягненні поставлених цілей.
Аналітична функція управління забезпечує моніторинг досягнення цілей у порівнянні з існуючими стандартами.
Регулювання передбачає коригування за наслідками контролю.
Розпорядження голови селищної ради про призначення керівника Мусіївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів: /rozporjadzhennja.pdf
Програма розвитку Мусіївського ЗЗСО на 2021-2024 роки /programa_rozvitku.doc
Звіт директора комунального закладу «Мусіївський навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад «Калинка» - Мусіївська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів» Міловської районної ради Луганської області» Вадченко Людмили Вікторівни за 2019-2020 н.р.: /zvit_direktora_2020.7z
Програма розвитку Мусіївського НВК на 2020-2023 роки: /programa_rozvitku_nvk.pptx
Звіт директора комунального закладу «Мусіївський навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад «Калинка» - Мусіївська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів» Міловської районної ради Луганської області» Вадченко Людмили Вікторівни за 2016-2017 н.р.: http://schoolnvk.ucoz.ua/zvit_direktora_2017.doc
Звіт про надходження та використання фінансових ресурсів Мусіївського НВК за період з 01.01.2017 по 31.10.2017: http://schoolnvk.ucoz.ua/Finansuvannya_10_mis.xls
Звіт директора Мусіївського НВК Вадченко Людмили Вікторівни за 2015-2016 н.р.: http://schoolnvk.ucoz.ua/zvit_direktora_2016.doc